sobota, 3 grudnia 2016

Recenzja - Harry Potter i Kamień filozoficzny #1




Tytuł: Harry Potter i Kamień filozoficzny
Autorka: J.K. Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Data wydania: 1997
Ilość stron: 314












Witajcie Książkoholicy!

Mamy dla was dzisiaj recenzję bardzo popularnej książki, jaką jest "Harry Potter i Kamień filozoficzny". Pomyślałyśmy, że pierwszą książką jaką zrecenzujemy powinna być pozycja lubiana przez prawie wszystkich. I właśnie padło na Harry'ego.
Zapraszamy serdecznie!

























Nasza opinia:

Tusia:

 Hmm... Od czego by tu zacząć...
Może od tego, że to nie jest moja pierwsza przygoda z ta książką. Czytałam ją już drugi raz i muszę powiedzieć, że podobała mi się jeszcze bardziej niż za pierwszym razem. To od tej książki rozpoczęłam moja przygodę z czytaniem rok temu. Za pierwszym razem jednak nie mogłam się nad nią skupić, bo nie byłam przyzwyczajona do tego typu książek, tylko do jakichś bajek dla młodszej młodzieży.

 Jeżeli chodzi o bohaterów, to według mnie byli bardzo dobrze dopracowani. Każdy miał swój charakter i każdy był inny. Moje serce skradł Hagrid, który był chyba najbardziej pociesznym bohaterem w całej książce. Co z tego, że był dorosły? W nim było po prostu widać wewnętrzne dziecko. Bardzo polubiłam też naszego głównego bohatera, Harry'ego i dwójkę jego przyjaciół, Rona i Hermionę. Chociaż każdy, tak jak wspomniałam, miał inny charakter, to wszyscy dopełniali się nawzajem i tworzyli jedną całość.

 Cała książka jest pełna magii. Każdy szczegół i wątek jest dopracowany.
A co najbardziej podobało mi się w tej pozycji? Oczywiście świat wykreowany przez autorkę.
Hogwart, to piękne i magiczne miejsce. Widać, że Rowling do jego tworzenia włożyła mnóstwo pomysłów i swojej wyobraźni.

 Podsumowując, uważam, że książka jest naprawdę świetną pozycją dla osób zaczynających swoja przygodę z czytaniem, jak i prawdziwych ksiażkoholików. Polecam jednak bardziej dla osób, które nie wiedzą od jakiej książki zacząć czytać :)

One Pilot:

Hmm... Sama nwm od czego zacząć. Może zaczne od bohaterów. Z Tusią mamy podobne zdanie na ten temat. Hagrid był tak pozytywną i zabawną (w dobrym sensie) postacią, że nie da się go nie lubić. Oczywiście Golden Trio też lubię i jak to wyżej Tusia ujęła, każdy ma inny charakter, a pomimo to uzupełniają się. 

Podsumowując uważam, że książka jest super i sama czytałam ja dużo razy i za każdym razem odkrywałam świat na nowo i się nim cieszylam. Serdecznie polecam ją wszystkim :)

Ocena Tusi: 10/10
Ocena One Pilot: 10/10


Pozdrawiamy was i trzymajcie się cieplutko <3
Tusia i One Pilot :*



9 komentarzy:

  1. Moja przygoda z tą książką jest dziwna. Do przeczytania jej zmotywowała mnie śmierć aktora, grającego Severusa (którego nawiasem mówiąc, po prostu kocham). Ta część jest świetna, jednak im dalej w las, tym lepiej :D
    Pozdrawiam,
    Johamna z booksinshadow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda Harry'ego czytałam po raz pierwszy w tym roku, w wakacje, jednak pokochałam go od razu! <3 Cieszę się, że w końcu udało mi się nakłonić siebie do sięgnięcia po coś Rowling, bo nie jestem zawiedziona! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  3. HP to klasyka najlepsza w swoim wydaniu. Każdy choć trochę miał z nią do czynienia

    OdpowiedzUsuń
  4. Potter bezwzględnie zasługuje na pełną punktację :) Chętnie wracam do tej serii, a mam też na półce Przeklęte Dziecko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tylko zostanę mamą to będę czytała Harry'ego mojemu dziecku :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham całą serię "Harry'ego Pottera" i uważam, że "Kamień Filozoficzny" był genialnym i wymarzonym początkiem całej magicznej historii. Hagrida również uwielbiam, ale w tej serii jest tyle bohaterów, którzy skradli mi serce, że zabrakłoby dnia gdybym zaczęła się teraz nad wszystkimi rozwodzić. Ogólnie to świat i historia wykreowana przez Rowling jest dla mnie niesamowita, dlatego też nazwa mojego bloga łączy się ze światem Pottera.
    Pozdrawiam!

    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja nazwa bloga bardzo nam się podoba :) Dziękujemy za miły komentarz i pozdrawiamy cieplutko <3

      Usuń